Champagne, löjrom och lax

En fin dag.
Fiske utan napp vid Långtjärn.
Bubbelbad och bastu vid Lindvallen.
Rårakor med löjrom och champagne.
Lax  med mumsig sås a´la Annisen och potatis.
Glass med chokladsås och nougatfyllda rån.

Det var barnens första dust med löjrom.
Skeptiska till en början.
Sonens tallrik var tom först.
Nu är de fast....forever trapped in löjromträsket.
Det är häftigt att se hur barnens smaklökar utvecklas.
Dottern väljer gratinerade havskräftor framframför burgare.
Sonen väljer lamm eller raggmunken på Edsbacka.
Gott behöver inte vara dyrt.
Omsorg och kärlek.
Tid att njuta tillsammans är vad som behövs.

Jag har njutit hårt av en av mina älsklings skumpor ikväll.
Jag älskar den!

Snart är det dags att återvända hem.
Snart dags att återvända till jobbet.
Nytt, men ändå inte.
Ska bli spännande på sätt och vis.
Min arbetsplats, ett ställe som så många har åsikter om.
Tankarna på att skriva finns där...
hela tiden.
Det är bara den berömda tummen som spökar.
Tummen som måste dras ur..
Köper du min bok när den kommer?
För den kommer.
Jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0