En tredjedel!

En tredjedel.
Så mycket av mitt liv tillbringas i sängen,
om jag sover åtta timmar per dygn.
Det är nog en realistisk siffra om man ser till ett helt liv.
Ibland blir det lite sömn, ibland längre stunder.
Sedan kan annat trevligt ibland inträffa där, som kräver något mjukt.
Eller kräver och kräver....lite mjukare och ännu skönare blir det i alla fall.

I 15 år har vi haft vår madrass.
Den var dessutom begagnad då vi fick den.
Gissar på att den är 18 år.
I ett antal år har jag legat obekvämt.
Det senaste året har det varit riktigt illa.
Ont i ländryggen varje morgon.
Jag har till och med vaknat av att jag haft så ont i ryggen.
Inte så konstigt kanske då jag och mannen legat i något som liknat en hängmatta.
Stöd för svanken...
Format efter kroppen...
Öh....NEJ!

I dag fick vi dock den berömda tummen ur....
Satte av mot det stora möbelvaruhuset från Småland.
Mycket trixande i trappen till övervåningen krävdes,
men nu är den på plats.
Min nya fina madrass med tillhörande supertjock, härlig bäddmadrass.
I kväll kommer jag att sova skönt.
Fatta vad dumma vi varit som väntat så här länge!
Varför?
Vad kan vara viktigare än att sova skönt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0