Kalven runt

Inledde dagen med de återstående 5 literna blåbär från igår.
Jag älskar blåbär, visst, men att rensa....suger (för att använda sonens ord)!

I duggregn gick vi sedan Västra Kalven runt (fjället som Tandådalens backar ligger på).
Det är en skön vandring på ca 11 km i ganska platt terräng.
Det som var jobbigt idag är att det är enormt stenigt och mycket rötter
och marken är otroligt blöt så det är halt att gå.
Stövlar är ett måste.
Ett halvtidsstopp med Ballerinakakor med mintsmak fick igång till och med dottern,
som är den av oss som minst uppskattar vandringar av detta slaget.
Ruggigt blöta och kalla var vi när vi kom hem till stugan så vi åkte till
Lindvallen och badade bubbelpool och bastade innan vi åkte hem och grillade.
En timme i bubblet var precis vad jag behövde!
Nu är vi alla mätta och glada.
Bara en sak återstår..
B L Å B Ä R S P A J!
Det tog mannen 15 minuter att skaffa två liter bär.
Löjligt stora dessutom.
Fattar inte att det finns så mycket bär.
Igår läste jag i en av tidningarna att det ska vara ont om bär här.
1-4 bär per kvadratmeter hade någon räknat ut.
Jag kan bara konstatera att den personen INTE varit där vi är.

Påväg runt Västra Kalven i leran.


Här går vi över en av alla myrar.


Liten tjej och en stor myrstack!


Jag och mannen i skogen mellan östra och västra Kalven.


Jag och sonen med kvällens blåbärspaj.


Stumpan och mannen hugger in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0