Toppenlördag

Vilken härlig dag!
Sov ganska länge och sedan åt vi frukost tillsammans allihop.
Det är härligt, de  långa goda helgfrukostarna.
Jag och mannen hämtade bilen hos mamma och
sonen åkte till F ett par timmar.
Dottern hade några timmar i lugn och ro tillsammans med sin dator.
Det kan vara skönt att få vara själv ibland, även om man inte är vuxen.

Sedan drog mannen iväg till Lögis där alla som skulle simma Elbasimmet skulle samlas.
Jag och barnen ställde upp och körde följebåt.
Mannen var nog den enda glada motionären i sällskapet.
2600 meter i öppet vatten Ä R långt och kallt.
Till skillnad från under Vansbrosimmet finns inte land nära här.
Sjön låg inte direkt spegelblank när de startade, utan det blåste en hel del.

Vi låg bakom de sista simmarna ifall de skulle vilja bryta.
Efter ca 1 km ville två tjejer inte fortsätta utan vi plockade upp dem i båten.
Alldeles blåfrusna var de och huttrade okontrolerat.
Vi körde in dem till land och sedan skjutsade jag dem till Lögis.
Det gick inte att släppa av dem vid målet utan, då hade vi fått lov att vänta
i 30 minuter och så som de skakade var det inte ett alternativ.
Tre personer till avbröt simmningen.

I mål kom han på 1.06, min hjälte och man!!
Sist, men han klarade det och det var ruggigt strongt
att som vanlig glad motionär att ställa upp.
Helt klart jobbigare än Vansbro eftersom det är öppen sjö som
påverkas av väder och vind på ett helt annat sätt, var hans omdömme.

Sjöräddingen ställde också upp under loppet med sina båtar och övervakade och hjälpte till.
Svärfar var skeppare idag på stora båten ,Sigfrid Edström, och han så stolt ut då mannen kom i mål.
På land stod, förutom jag och barnen, även våra fina vänner C&R och våran lilla "gudis" G
och hejade allt vad vi kunde då mannen simmade i mål.

Efteråt åkte vi hem till oss och åt thaimat och bara pratade och umgicks.
Hela sommaren har gått utan att vi setts och jag har saknat dem SÅ!
Lilla G hade fått en egen medalj idag, för hon hade sprungit Mc Donalds loppet.
En blivande löpstjärna kanske..
Stolt som en tupp var hon i alla fall (liksom pappsen..)
Hon är så underbart go, lilla stumpan.
Sonen "fick" henne i födelsedagspresent då han fyllde 9 år, och nog har hon en
alldeles särskild plats i hans hjärta allt.

En fin dag är snart slut och imorgon tänker jag ...
plocka svamp!

Mannen håller på att göra sig klar för start.


Svärfar var skeppare på SSRS Västerås båt Sigfrid Edström
(stora båten) under dagen.


I mål!


Dottern känner på pappas kalla arm. Brrr!

Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Skönt att ha Elba-simmet avklarat och det är en skön känsla som upptstår efter att man genomfört ett lite längre lopp (dopp).



Nästa år skall jag nog skippa kräftskive-dieten och Franska-rivieran-rosé-caipirinja-slöa-vid-poolen dieten. :-)

2008-08-17 @ 00:38:40
URL: http://dandarache.sprayblog.se
Postat av: Annisen

MR: Vi har haft semester och måste tillåta oss att leva och ha det skönt ibland också. Hur kul skulle livet vara med enbart jobb, träning och havregrynsgröt? Vi är glada motionärer , med betoning på G L A D A. Det ska vara roligt också!!

2008-08-17 @ 12:05:19
Postat av: Catarina

Hej!

Tusen tack för igår, super mysigt som alltid att umgås med er! Vi måste spinna vidare på Sälen planering, det vore så kul! Blev det någon svamp?

Catarina

2008-08-17 @ 18:50:02
Postat av: Annisen

C: Detsamma!

Lite svamp blev det, mest soppar...Regnet öste ner så både mannen och jag blev dyblöta. Jag fryser fortfarande!!

Vi ska absolut till Sälen tillsammans denna vinter. Jag vill se "lilla hjärtat" åka skidor.

Kram!!

2008-08-17 @ 19:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0