Konsekvens

Jag, Annisen är konsekvenspedagogikens moder!!
Till följd av detta är sonen utan mobil hela helgen.
Den ligger kvar i skolan i lärarnas arbetsrum.
Sonens lärare hade tagit av honom mobilen för att han
inte kunde låta den vara under lektionstid.
Han mailade  mig och berättade det och skrev att
sonen skull få tillbaka den vid dagen slut.
Så tusan heller....
Jag och mannen är helt eniga om att det ska svida,
så jag ringde upp läraren och talade om att han
kunde behålla mobilen under helgen,
och så kommer jag eller mannen och kviterar ut den
någon dag under nästa vecka.
Rejält ska det svida så han lär sig...
det pubertala monstret ;-).

Toppenbra tyckte läraren!
Mindre bra tyckte sonen!

Kommentarer
Postat av: V

Bra agerat, tycker den andra tonårsmamman :D

2008-12-13 @ 23:26:00
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0