Summering 2008

Dags att börja summera 2008.
Vad har egentligen hänt i mitt liv under detta år?
Har det varit ett bra år, eller kommer det att  räknas till ett av
av dessa år som mest betått av att hålla ut...
Nu, när jag sitter här och funderar är min spontana reaktion
att det faktiskt varit ett kanonår på många sätt.

Jag har tagit några avgörande beslut i mitt liv,
som jag gått och dragit på länge, länge...
Jobbet är det jag tänker på framförallt..
Från att ha befunnit mig i en situation där jag verkligen vantrivts,
mår och trivs jag så ruggigt bra nu, och det är SÅ skönt....
Det är jag som styr mitt liv...and I like it!

Träningsmässigt befinner jag mig på en helt annan nivå än för ett år sedan.
Vasaloppet (öppetspår), Vätternrundan och Lidingöloppet har avverkats,
med olika reslutalt, men helt fantastiska upplevelser.
Jag har lärt mig att lyssna på min kropp och att ta den på allvar
Även där känner jag mig väldigt annorlunda jämfört med tidigare.
Jag gillar mig själv, som jag är...

Socialt har det gått i vågor under året  och under hösten har det varit en svacka,
men jag har ett fantastiskt nät runt mig av underbara vänner
och jag hoppas att de tycker att jag finns där för dem också.
Så mycket skoj vi faktiskt har hittat på tillsammans under året!

Vi har rest och gjort mycket tillsammans familjen.
Thailand hela januari, Österrike, Frankrike, Sälen, Lyskeil och Göteborg...
Underbara stunder tillsammans, upplevelser att minnas för resten av livet.
Det har varit riktigt tunga stunder emellanåt också,
det kan jag inte sticka under stol med,
men det är väl det som är livet.....
Att vara förälder är en otrolig och fantastisk resa på alla sätt.
Som att åka världens berg & dalbana med skräckinslag.
Detsamma gäller förhållanden...
Jag har levt tillsammans med min man i ....öhh...snart 16 år.
Det ÄR många år....
Klart att ljuv stråkmusik inte ljuder alla dagar.
Ibland gäller det bara att stå ut, för det blir bättre....
Min man är min livskamrat, min älskare och framförallt min vän...
Forever!

I början av juni började jag, efter långt övervägande att blogga.
Det har utveklats till min oas...min ventilationsplats för alla tankar som rör sig i huvudet.
Jag har lärt känna underbara personligheter på nätet,
människor som har en plats i mitt hjärta nu...

Tack alla ni som tar er tid att kommentera.
Det är jätteroligt att få feedback på det jag skriver,
samtidigt som det är roligt att se vilka som faktiskt läser mina tankar...

En glad liten Annis med peruk och skumpa.....Melodifestivalen hos goda vänner!

Kommentarer
Postat av: The other side of the coin

Vi har haft ett riktigt bra år och jag tycker att vi gör 2009 till ett lika bra år - det hänger på oss.



2008-12-27 @ 00:49:41
URL: http://dandarache.blogg.se/
Postat av: v

Och tack för att jag får ta del av Dig på ett så generöst sätt.



Många Kramar!

2008-12-27 @ 01:02:33
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Sanna

Trevligt att läsa om din sammanfattning av året, jag jobbar på min - vet att du/ni väntar på den! Men jag har 2 dagar + 11 timmar + 51 minuter på mig... Puss puss s

2008-12-29 @ 12:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0