Mina prioriteringar i livet

Jag älskar att resa och uppleva saker och platser tillsammans
med mannen och barnen, både utomlands och på hemmaplan i Sverige.
Snart är barnen så stora att de inte längre vill resa eller göra saker med mamma och pappa,
och jag och min man vill utvecklas ihop och ha roligt tillsammas,
så vi har under ett par år valt att prioritera upplevelser och resor framför
ny bil, flera bilar och platta stora TV apparater, en rackarns massa nya marimekkodukar, etc.

Jag kan ärligt påstå att vi är bra på att prioritera varandra och på att göra roliga saker.
Vardagen är nog så tuff att ta sig igenom, så vi tar alla chanser vi kan till att hitta
oaser att fylla på energi och göra saker ihop.

Dessutom har vi utveckat intressen som vi kan utöva tillsammans.
Vi tycker om att åka skidor (och bräda) och nu dyker alla i familjen också.
Vi älskar att vara i fjällen och vandra och fiska, umgås med vänner,
laga god mat och träna tillsammans.
Det ger mig en underbar känsla av välbefinnande att uppleva alla dessa
stunder tillsammans med mannen och barnen och jag är säker på att det är
en investering som ger bättre avkastning än den bästa av fonder eller aktier.

Gudarna ska veta att vi haft många tunga år när barnen var små
då vi överhuvudtaget inte gjorde mycket, och alla åren då
vi harvade på i barnbackarna i Sälen och satt på Björnön när alla vänner
utan barn var ute och förverkligade sig själva och reste så att passen glödde.
Nu käns det som att vi skördar frukten av alla dessa år och vet ni vad
JAG NJUTER VARJE SEKUND!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0