Varm dag och trevlig kväll

Båda barnen har haft en toppendag på Sundängen
tillsammans med vännen K och hennes son E.
Hon kunde koppla av lite och passa på att sola, tror och hoppas jag
eftersom barnen lekte med E och höll koll på honom.

Jag och mannen njöt av mjuklass på lunchen och sedan fixade jag med det sista på kontoret.
Två pappkassar med mina papper, böcker och pärmar ska hem imorgon
och telefonen och passerkort ska lämnas in.
Känns skönt att gå vidare framåt.
Vart det till slut leder, ja den som lever får se.

Shoppade loss på Ny Matsedel.
Minimozzarella rules!!

Dotterns kompis, med samma namn kom på eftermiddagen och ska sova här i natt.
Det betyder att vi har två Steve Irving i huset.
De har hunnit med att bygga en myrkolloni, leta efter vattensalamandrar
(de är fridlysta så de tittar bara på dem och släpper dem sedan)
och gjort en massa annat bus, typ ätit chokladbollar och tittat på film.

Mannens simmtränare och tillika vår eminenta marsvinsvakt, S var här på middag ikväll.
Hon fick prova på en del saker hon aldrig tidigare ätit, typ allt vi bjöd på.
Grillad tonfisk med bulgur, fetaost på vattenmelon,
tomat och minimozarellasallad och mango.
Bröd, kladdkaka, tsatiki och sallad hade hon ätit förr.
Attans att jag glömde grilla haloumin ;-)!

Vi hade en jättetrevlig kväll och pratade om allt ifrån träning till böcker.
Det är spännande att lära känna människor lite mer.
Skrapa på ytan och se vem som döljer sig under lagren.
Det är när de översta lagren färg förvinner som det blir på riktigt.
Den osminkade verkligheten kommer fram i ljuset.
Det här är jag - ta mig för den jag är.
Ibland brutalt överraskande.
Ibland ljuv musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0