AJ, aj aj

Idag har jag en trasig kropp,
eller snarare ben.

Trodde i min enfald att jag var i tämligen god form.
Hade inte riktigt räknat med att det skulle göra
SÅ ONT!

Men, en annan träningsform, lite anorlunda belastning,
en liten muskel som inte får jobba under cyklingen,
men som tydligen är satan så viktig vid löpning.

Kände av det redan igår.
Bestämde mig för att åka och simma med mannen,
låta benen vila lite.

Kunde något bli mer fel?
Fick benen vila?
ÖH...nej!

Mannens superduktiga tränare fick upp ögonen för mig.
Passade på att ge lite goda råd, gå med mig efter kanten 
och ropa BEN, BEN, BEN!
Detta för att jag skulle komma ihåg att jobba hårt med benen och ta rätt bentag.
AJ!!!
Dessutom svalde jag halva bassängen på lögis.
Till mannen hade han efteråt sagt:
"Henne ska vi nog få ordning på, ska du se".

Är det ett hot eller ett löfte?
Kommer det att göra ont?

Och jag som i alla år trott att jag kunnat simma.
Har i och för sig alltid blivi omsimmad av 80+ gänget.
Men det var SÅ mycket teknik hade jag aldrig anat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0