Nya bekantskaper ska stiftas

På årsmötet i min LC-klubb vann jag ett presentkort på böcker.
Det kom väl till användning idag på lunchen då jag bestämde mig för att
kompisarna i de överfulla bokhyllorna behövde få nytt fräscht sällskap



Camilla Läckbergs Tyskungen passar en regning dag i hängfotöljen på altanen
invirad i ett par filtar och med kaffet nära. Lättsamt och underhållande i några timmar.



Dagens osäkra kort är Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl.
Har sett andra som rekommenderar den, men vet själv inte mer om boken än det som står på baksidan. Kommer troligen att bli ett skönt avbrott för hjärna och hjärta efter att ha läst de två nedanstående böckerna. 
  


Flickan under Gatan av Roslund & Hellström



Edward Finnigans upprättelse av Roslund & Hellström

Obehagligt realistiska böcker om en värld vi helst av allt vill slippa tänka på.
Får mig att vilja krama mina nära och kära mer än annars.
Av författarna till Odjuret och BOX 21.

Återkommer med mina tankar om böckerna när de lästa.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0