Regnet det bara öser ner.

Hm, skulle inte värmeböljan dra in över landet nu?
När jag tittar ut ser det inte ut som de värmeböljor jag upplevt tidigare.
Inte heller känns det så. Mina fingrar brukar inte bli blåvita när det är tokvarmt.

Jag vill ha tokvarmt...nu!
På fredag får jag tokvamt :-) så gissa om jag längtar.

Jag brukar läsa en blogg som en superhärlig kvinna skriver.
Just nu har hon ett svårt shoppingsug.
Jag känner med henne.
Vet precis hur det kliar i fingrarna,
rastlösheten kryper runt i kroppen likt en slingrande mask.
Svårt att fokusera på annat, bara handla något litet.
Ett par skor....snälla.
Som en jägare på pass, så känns det.
Jakten på fynden.
När bytet väl är snärjt och ligger i påsen, ja då är pulsen åter låg
och plånboken tom.

Jag köpte föresten ett par silverglittriga heels på Bianco häromdagen.
Undrar när jag ska ha dem?
Kommer säkert till pass när jag minst anar.

På dagens shoppinglista står:
Jordgubbar, massor av jordgubbar


Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Det är inte många dagar kvar nu tills det är dags att INTE tänka programmering och jobb utan att i stället fokusera på sol, bad, snorkling, rosévin och trevligt sällskap.



Det är inte så att livet börjar med ledigheten utan snarare så att vi bryter mönstret en aning för att få perspektiv på saker och ting; det är vi får tid att reflektera över saker och ting som vi ser vad vad vi missar när vi skyndar i vardagen.

2008-06-30 @ 10:50:56
URL: http://dandarache.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0