Två saker avprickade på min "att göra lista"

Igår slussade jag för första gången i mitt liv. 
Helt OK...märktes inte så mycket mer än att det blev mörkare inne i båten då vi sjönk ner.


Upplevde också fenomenet räkkryssning.
Jättetrevligt och gott med räkor, vin, sallad och bröd.
Sällskapet var toppen och Örebro är så vackert utefter kanalen. Vilka hus!!!
I want!!! 

Företaget som mannen jobbar på är riktigt bra på att hitta på aktiviteter
där respektive får följa med.
Det är alltid trevligt och dessutom är det roligt att få möjlighet att lära känna nya människor.

Pratade igår massor med en äldre herre som är styrelseordförande i företaget.
Vilken enorm erfarenhet han satt inne med
och vad givande det var att bara prata med honom.
En sådan person skulle jag vilja ha som mentor.

Jag tror att jag skulle ha stor nytta av det.
Någon att få goda råd av, samtala om jobbet, kariären och vägval.
Någon som ser allt det jag själv missar för att jag är hemmablind och så
hård och kritisk till mig själv. 

Överföring av livserfarenhet och kunskap.

Hur får jag tag på en mentor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0