Annorlunda

Varför känner jag mig alltid så annorlunda
jämfört med många av mina gamla kompisar?

Jag får inte ståpäls av olika sorters gardiner eller dukar.
Känner mig faktiskt nöjd med de jag har och ser därför ingen mening med att byta.

Jag har inte koll hur olika butikers sortiment av julstjärnor och stakar ser ut.
Har nollkoll på vilka blomkrukor som är inne just nu.
Faktiskt har jag inte ens julpyntat det minsta än.

Jag vet inte vad jag ska prata om....
Känner mig totalt ointressant och udda.
Har inte ett tillräckligt spännande jobb som är värt att fråga om..
Inga dagishistorier att berätta....
Ingenting.....

Jo, det har jag.
Massor!

Vad tillförde jag egentligen idag?
Ska nog bli eremit....
Men det är jag ju nästan redan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0