Kaos

Undrar just när svärmor och hennes L egentligen kommer hem från Thailand.
Det ska bli SÅ spännande att höra om deras äventyr :-)
Eftersom jag tror att de flyger från Bangkok tar det troligen minst en vecka till.

Förstå vilket jobb de har framför sig när väl demonstranterna
är bortkörda från flygplatserna. 
Att städa, laga och säkra minsta skrymsle  kommer att ta tid.
Suvarnabhumi är en gigantiskt stor flygplats och Don Muang inte heller liten.

Det är många som åker till Thailand nu i december.
Jobbarkompisar som redan är där eller reser ut de närmaste dagarna.
Mammsen och P drar också om några dagar.
Är jag orolig?
Nej, inte det minsta faktiskt.
Turisterna är de rädda om,
även om det kanske inte ser ut så just nu
med tanke på hur det ser ut på flygplatserna.
På turistorterna är det lungt och även i större delarna av Bangkok.
Jag är övertygad om att de kommer att ha en toppenresa,
men förstår samtidigt den otroliga frustration
som de som sitter och väntar på att få åka hem känner.

Hajag ställt in mig på att resa hem, vill jag helst vara hemma igår.
Att i den situationen inte ens få veta när jag kommer att vara hemma skulle vara jobbig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0