Revolution

Otroligt men sant!
Jag fick med mannen på END 70-passet igår.
Ett 70 minuters spinningpass där hela grejen är att ligga på
en hög och jämn puls under hela passet, ca 75% av maxpuls.
Skillnaden mot ett "vanligt" AT-pass är att där går pulsen upp och ner
och kroppen blir mer sliten av sådan träning, i alla fall min.
Vi körde många och långa backar varvat med en och annan raksträcka.
Jobbigt under tiden, men återhämtningen går relativt snabbt.

Nu gäller det bara att peppa hunken till att ställa upp
som partner när det gäller styrketräningen också.
Vi tränar ofta samtidigt, men inte tillsammans
och jag skulle vilja göra det, ibland åtminstonde.
De gånger passet ska bli extra hårt, där peppning och lite
assistans de sista repetitionerna behövs.
Någon som hejar på mig och får mig att bli lite "förbannad".
Som säger " ta i då, mesa dig inte....bit i hop"!

Kommentarer
Postat av: Fredagstrött

END 70 är ett skönt pass och jag tycker att det passar bra på torsdagar. Det viktiga är bara att sitta bak dig så att jag slipper alla tips från coachen och i stället kan fokusera på din rumpa.

2008-11-15 @ 01:33:14
URL: http://dandarache.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0