Social studie

Jag och mannnen utförde ett socialt experiment igår.
Att åka buss en fredagskväll är verkligen det.
Superintressant att studera alla ungdomar,
för det var nästan bara sådana som åkte med.
Olika stilar.
Riktiga fjortisbruttor med ton av foundation, puder och glitter.
Rockerskillar.
De med svarta spretiga hår.

Lika intressant var de att lyssna på dem.
Tjejerna lät mest.
Guuuud vad XX är snygg.....
Vem....han du vet...han som är 16.
Shit...dumpar han mig då dööör jag.

Jag kom på mig själv med att sitta och småle.
Lilla gumman...inte dör du.
Kom igen när du blir vuxen.
Då snackar vi RIKTIGA problem.
Men det kan jag inte säga till henne
för jag minns ju när jag sjäv var 16
och övertygat om att jag skulle dö om det tog slut.
Jag dog inte, men det gjorde jäkligt ont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0