Sugen

Idag när jag var på lögis och tränade träffade jag
några av våra dykpolare som höll på med
sin divemasterkurs.

Lukten av neopren fick det att börja suga rejält i dyktarmen.
Ett av mina mål under 2009 är att dyka mycket mer än
vad jag gjort det senaste året.
Tiden har inte funnits, eller det är i och för sig inte riktigt sant.
Mängden tid är ju konstant, det är bara jag som prioriterat annat.

Undervattensvärlden är fantastisk och jag saknar den.
Jag saknar känslan av att sväva under vattnet,
ljudet av regulatorn, knäppandet i vattnet, fiskarna,
förberedelserna inför ett dyk och breefingen efteråt.
Kort sagt, det mesta.....
utom att frysa efteråt när det är kallt eller att tvätta grejerna.
Men det ingår liksom, det med....i alla fall här hemma i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0