Twilight

Det finns en film jag absolut ska se!
Twilight har premiär på fredag, 21 november
och har fått stående ovationer av kritiker världen över.

Filmen är  är baserad på Stephenie Meyers succéroman
Om jag kunde drömma, den första av hittils tre böcker.

Kort sammanfattning av boken, som jag själv inte har läst än
eftersom sonen håller på med den (och tycker att den är superbra):
Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington
och förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv.
Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen,
tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.
Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig,
men nu går ingen säker och minst av allt Bella,
som är den person Edward älskar mer än någon annan.
Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

Boken ska tydligen fullkomligt osa av erotik och åtrå enligt texten på baksidan,
något som gjorde mig lite tveksam till att köpa den till sonen,
men personalen på Akademibokhandeln övertygade mig
och flera sa att det var bland det bästa de läst, någonsin.

Jag är otroligt nyfiken på både boken och filmen,
och nu återstår bara att  se om sonen vill gå på bio med mammsen...
eller om han kanske törs ta med sin "kompis" som inte är kille ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0