Marsvin

Ibland undrar jag hur jag tänkte när jag skaffade marsvinen.
Inte alls är nog svaret på den frågan....

Vem städar tex alltid åt dem?
Jag.....såklart!
Köper deras himla mat och spån som dessutom inte är billigt,
eftersom de bara äter special hö (kräsna herrar).
Just nu har dottern kört ut dem från sitt rum eftersom
de tjafsar så att hon inte kan sova.
Istället får jag höra på två bråkande marsvin.
I don't like marsvinstjafs!

I Peru äter de marsvin!
(här har jag en bild på en maträtt, men den är L I T E för magstark för att publicera här)

UPDATERAT: Jag måste förtydliga att jag verkligen gillar våra två herrar skarp, för det mesta
och att de blir ordentligt omhändertagna och gosade med. 
De är två bröder på 4 år som ovanligt nog fungerar superbra ihop,
förutom någon gång ibland (typ varannan månad) då de tjafsar ungefär en natt.
Vid just de tillfällena blir vi lite trötta på dem och igår var en sådan dag...


Kommentarer
Postat av: J O A

Men..? Marzvin som är så goa, roliga och sociala! Får de komma ut och leka?

2008-10-03 @ 10:07:34
URL: http://litetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Annisen

Joa: Visst får de komma ut och leka och de gosas massor med dem och de är för det mesta supermysiga, men de är två hanar, syskon som är 4 år och ibland (typ varannan månad) får det tokspel och bara tjafsar under ca en dag. Igår var en sådan dag och då blir vi LITE trötta på dem...

Det är faktiskt ovanligt att två hanar och dessutom syskon fungerar ihop SÅ bra som Semlan och Limpan gör.

2008-10-03 @ 10:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0