Vart tar tiden vägen?

Jag har varit superdålig på att uppdatera bloggen den senaste tiden.
Varför?
Ja, tiden har bara flugit förbi och jag har helt enkelt inte hunnit.
I helgen prioriterade jag dessutom friluftsliv med familjen framför datorn.

Vi var i Säfsen för sonen hade avslitningsläger med mountainbikegänget.
Supertrevligt men det regnade massor.
Killarna, för det är bara killar, körde en tuff etapp i ungefär 4 timmar i ösregn,
sedan mötte vi upp med grillar och korv, varm choklad och bullar.
Gissa om de var kalla om händerna och fötterna.
Efter lunchen gav de upp och återvände till stugorna för upptining.
Senare på eftermiddagen slutade det att regna och då stack alla grabbar
ut och körde på BMX-banan, där de sedan höll till långt in på kvällen.
Jag och mannen tog en lång tur i den fantastiska naturen, över myrar, stock och sten.
Vi hade först tänkt komma hem med massa svamp,
men struntade i det och bara gick och njöt av vädret (då sken solen) och naturen istället.

På söndagen städade jag stugan och packade in allt
medan mannen, sonen och hans kompis I,
som var med  oss under helgen, tog en tur på ett par timmar.
Dottern och jag passade då på att gå en skön tur på ca 4 km i skogen.
Vi pratade om björnar och vad vi skulle göra om vi träffade på en sådan i skogen.
Att hålla sig cool är det som gäller, teoretiskt.
I praktiken skulle jag nog skita på mig av skräck, rent ut sagt!

Helgen har även innehålligt massor av god mat,  
och i söndags blev det till och med storkok.
En giganstisk och supermumsig köttgryta tillagades.
Köttgryta är höstmat och nu är det höst!

Annars har jag prioriterat min träning ganska så mycket den senaste tiden
och detta för att jag tycker det är så fantasktsikt roligt och det ger mig energi
att orka med mitt arbete och så mår jag bra av det.

Det jag tyvärr inte hunnit med alls och som jag saknar,
är att träffa mina härliga, fina vänninor.
Det är FÖR länge sedan nu!
VI måste skärpa till oss!

Till midsommmar kanske ;-)

Jag älskar er i alla fall, trots att det var länge sedan nu,
och hoppas att ni gör detsamma (om någon av er läser det här).

Lite bilder från helgen
(jag lägger inte in bilder där andra är med som kansk inte vill synas):

Sonen vid lunchpausen!


Samling runt elden!


Jag hittade några superfina lingontuvor.


Härliga lingon och en fin bild tagen av mannen.


Jag och min nya kompis Helge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0