Ilska och humör..

Jag är INTE ensam om att ha humör.
Tvärtom, faktiskt.
När jag pratar med mina kollegor märker jag att vi är mer lika än vi tror,
många av oss.
Blir upprörda, engagerade och förbannade på samma,
eller i alla fall liknande saker och situationer.
Några gemensamma nämnare har jag i alla fall hittat:
1. Barn, i alla åldrar och storlekar.
2. Män, även de i olika åldrar och storlekar.
3. Orättvis fördelning av arbetsuppgifter, både hemma och på jobbet.
och sist men inte minst...
4. Dumma människor i allmänhet och hit räknas både kollegor,
"kunder" och övriga varelser som vi samexisterar med.

Dumma människor tar energi från oss.
De fullkomligt suger musten ur en.

Idag höll min kollega på att bli fullkomligt tokig på en annan kollega.
En fet, arrogant, kvinnoförtryckare som är komplett inkompetent i sitt arbete löd dommen.
Som tur är utdelade hon inte orden i personens närvaro.
Några av oss andra fick dock höra det...
ganska länge.

Hon var arg, men med rätta.
Kanske lite överhettad, men vad tusan...
Engagemang är bra!!
You go girl!!


Kommentarer
Postat av: Joa

Hej!



Tack för ditt besök hos mig, jag har inte så många som besöker så det är jätteskoj för mig! Inte för att jag brukar ha så mycket vettiga saker att skriva om men ändå :)Jag hoppas du återkommer- det ska jag göra!

// Joa

2008-09-16 @ 21:14:02
URL: http://livetsomjaglever.blogspot.com
Postat av: Annisen

Joa: Visst har du vettiga saker att skriva om (och förresten..vem avgör vad som är vettigt) för du skriver ju om ditt liv. Det är det som är så härligt med bloggar, att få förmånen att ta del av andra människors vardag och tankar. Alla unika på sitt sätt. Fy vad trist att bara läsa om vad folk har på sig (även om det är kul ibland:-)). Återkomma gör jag garanterat!

Ha det toppen!

2008-09-16 @ 21:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0