Dåligt samvete

Solly, solly, som en taxichaffis i Bangkok skulle ha sagt, för att
jag inte uppdaterat här på ett tag nu.
Jag har haft fullt upp med att jobba och få ordning på mig själv
efter resan och även om jag inte är speciellt jetlaggad har
jag istället jordens huvudvärk som inte släpper.

Allt känns så overkligt långt borta, hela resan,
som om den aldrig inträffat.
För en vecka sedan gjorde jag fantastiska dyk och åt
solmogen annans, nu sitter jag här med en kopp kaffe
och allt är som vanligt, men ändå inte.
Mitt hjärta och min hjärna är överfulla av intryck, minnen och känslor
som jag alltid kommer att bära med mig.
Det är därför jag älskar att resa och göra allt vi gör,
för minnena är så mycket vardefullare än prylar.
De är min bästa pensionsförsäkring, för om jag nu blir gammal och så
skruttig att jag bara sitter, ja då kan jag sitta och drömma mig tillbaka
till alla våra äventyr.

Redan nu har nya planer börjat smidas innanför den blonda kalufsen.
Sommar med ett glas rosé på en uteservering nere på rivieran vore inte fel.
Den som lever får se, och jag tänker banne mig göra allt jag kan
för att hålla mig vid liv...

Kommentarer
Postat av: Monsieur Rouge

Det vore inte helt fel med en tripp till frankrike. :-) Förra resan var riktigt trevlig och jag tycker att det är så vackert där.

2009-04-02 @ 11:34:59
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: V

rivan är ett rövhål. ja, förlåt...

det finns undantag; och det är när

man tar sig en bit upp i byarna.



men strunt i det! HURRA du är

hemma och vid god vigör.



gå-fika någon dag (sonen vill bli

rullad...)?!



KRAM, V

2009-04-02 @ 23:33:21
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annisen

MR:

Heller hur! Det är vackert och alldelse underbart på sina ställen.



V: Gå-fika it is!!! Säg bara till när så kommer jag!

2009-04-03 @ 07:06:29
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0