Inhale...exhale

Andas in...
Andas ut...
Räkna till tio, baklänges....
Nej, det fungerar inte.
Vilket jäkla pucko min son är ibland.
Igår och idag tillexempel...

Hm...jag ska åka på träningsläger i helgen,
som mina puckade föräldrar sett till att boka och pröjsa för.
De har dessutom fixat nya tävlingskläder åt mig,
jetlaggade och trötta som de är åkte de i alla fall och köpte dessa,
vilka puckon!!!
Att morsan satt och väntade på mig fyra timmar igår kväll
för att vi skulle åka och köpa en ny MTB eftersom min gamla inte
mår så bra, ja....shit happens!
Fattar inte varför hon blir sur över att jag inte ens orkar höra av mig....
Jag var ju med polarna....(hon är fin).
Dessutom missade jag ju bussen hela tiden när jag satt och funderade på
om jag skulle gå till den, så det var ju inte ens någon ide att försöka hinna med den.
SO-provet jag har idag...ja det löser sig nog...
F_N vad de gnäller, morsan mest....
Orkar lyssna...
Hon är F-N jämt taskig!!!

Snälla, ge mig kraft att stå ut med denna bortskämda skihög ett par år till
och låt mig gärna få behålla förståndet under tiden.
Just nu känner jag att min bägare av tålarmod, som jag vet inte är så stor,
håller på att rinna över rejält.
Ska jag skratta, skrika eller gråta?
Just nu gör jag allt, men mest gråter av ilska och frustration...


Kommentarer
Postat av: Catarina

Förvänta dig inte tacksamhet tillbaka så blir du mindre besviken.... Låter hårt. Menar inte att han inte ska vara tacksam för allt ni gör för honom, men tyvärr får du inte kvitto på det nu, kanske om 10 år. Låt honom göra sina misstag och börja klippa navelsträngen. Tonåren är tuffa för båda parterna men vill ni båda gå starka igenom dem så försök att spara på din energi och låt honom ta fler egna beslut. Tjata om det som är viktigt och förvänta dig inte att han kommer att göra allt som du vill! Du är långt ifrån i centrum i hans liv och du ex SO-provet det är väl hans problem och inte ditt? Har han någon som jämt backar upp och tjatar varför då tänka själv? Man lär av sina misstag och kom ihåg hen är inte du! Så mitt råd var lite mer egoistisk och cool Anna! Annars blir du galen! Kram C

2009-04-03 @ 09:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0