Lammfilé och löpning

Vilken kväll jag hade igår.
Efter att ha suttit still hela dagen och lyssnat på,
en i och för sig väldigt givande föreläsning,
var det skönt att vandra runt i Östersunds butiker
en stund innan de stängde.
Sedan passade jag på att ta en löptur ut på Frösön.
6 km i bitande kyla blev det!
Fatta att isen fotfarande ligger kvar
 och träden har inte alls slagit ut.
Jag och min kollega gick sedan och åt
på ett ställe vi fått rekommenderat,Simon & Niklas.
Där träffade vi några andra kollegor från Kristinehamn
som vi gjorde sällskap med.
Kvällens meny för min del blev Jämtländsk delikatesstallrik
till förrätt och lammfilé med rödvinsås, ugnsbakade rotfrukter
och en pepparrotscremé till varmrätt.
GUD så gott!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0