Patsy

Igår eftermiddag när jag låg och sov ute i solen en stund
höll jag på att få hjärtstillestånd, när jag plötsligt känner
något som rör vid mina fötter.
Eftersom jag och gnagare inte är bästa polare,
gick mina tankar genast till någon form av råttliknande
varelse som strök omkring, men så var inte fallet.
Det var Patsy, den blinda igelkotten som bodde här
hela förra sommaren, men som plötsligt bara försvann
som kommit åter.
Helt fantastiskt att hon överlevt hösten och vinten! 
Det som är så häftigt är att hon känner igen röster 
och så har hon sina rutter inprogrammerade. 
Dessutom vet hon att hon får mat på olika ställen
här i området.
Problemet är bara att om man ligger och solar
kan hon komma vandrande rakt in i en... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0