Total katastrof

Stressade som en liten tok igår.
Tusen saker att göra på jobbet.
Människor som tror att jag bara arbetar med dem.
Körde runt som en liten röd ekorre genom stan.
Går i tid från jobbet så jag ska hinna hem och
byta om inför cykelträningen.
Jo, tjenare vad det hjälpte.
När jag kom ut och skulle låsa upp damtrallan,
ja då är nyckeln borta, ordentligt borta.
Efter att ha rotat runt både i väskor, på kontoret och
i bilan jag haft under dagen kunde jag konstatera att
den likt förb_nnat var och förblev försvunnen.
Jag fick skjuts hem av en snäll jobbarkompis
och sedan kunde jag och mannen åka och hämta
den mellan sonens cykelträning och mannens styrelsemöte.
Grannen undrade om vi hade minutplanerat schema
i våra liv, och just denna torsdag har det faktiskt kännts så...
Cykeltr bleäningen, ja den blev till en rask prommenad på 6 km,
något som faktiskt var skönt för min stressade själ.
Nu ska bara låset sågas upp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0