Byggbloggen

Kanske borde jag under en tid kalla bloggen
för byggbloggen.
Efter att ha lämnat av barnen på flygplatsen för en vecka sedan,
åkte mannen, jag och Cleo upp till stugan i Sälen
för att inleda en intensiv byggperiod.
Det är därför bloggen fått stå helt åt sidan den enaste tiden
men jag tänkte nu försöka lägga upp lite bilder
och skriva om vad vi haft för oss.
Vi har under fått helt ovärdelig hjälp
av pappa både när det gäller byggandet
och lån av rejäla maskiner.
Det är fantastiskt att få vägledning av någon som vet
vad han prata om och verkligen kan sin sak.
Vi har kommit en bra bit på väg
och vi ser slutet i tunneln ;-).
Mannen sliter som ett djur och är en riktig hunk i sina
snickarbrallor ;-) och dessutom är han jätteduktig.

Min stora uppgift har bestått i att måla, måla och åter måla.
Någon gång framåt hösten hoppas jag att mina händer
och naglar åter börjar se normala ut.
Det andra som jag har haft på min lott är att planera och
beställa allt till bygget och då menar jag  verkligen allt.
Vi snackar beräkning på hög nivå
och faktum är att det blivit riktigt bra.
Otroligt bra faktiskt!

Vi har en helt fantastisk bygghandel här,
Sälens Bygg& järn och där är inget omöjligt.
Jag har varit där så mycket nu att jag känner mig
som en stammis.
Här om dagen när jag var där iklädd mina jobbarkäder
kom inte minde än fyra personer fram och undrade om olika saker.
De utgick från att jag jobbade där....
Så är det när man har på sig snickarbralllor istället för heels....

Jag älskar att vara här och känner inte minsta sug av att 
komma hem till stan.
Det här är lika mycket hemma för mig nu... 

Bilder av vårt projekt kommer....

Pappa håller på med regelverket..


Inpappning pågår!


Här står jag och grundmålar första omgången av panel.
Jag har knappt gjort annat än att måla här uppe känns det som.
Det som gör det extra jobbigt är att vädret varit minst sagt ombytligt.
Här har vi spännt upp en pressening som skydd,
men vräker det ner regn, ja då hjälper inte ens det.


Här har panelen fått en omgång med färg och är redo för uppsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0