Mer böcker

Jag måste bara skriva av mig lite om mina tankar kring den,
i mina ögon mer än lovligt upphausade boken Hypnotisören av Lars Kepler.
Att Kepler är en psedonym har väl knappast undgått någon
och när jag läste boken var det ännu inte avslöjat
vem eller vilka som låg bakom den,
men nu vet vi att det är författarparet Alexander och Alexandra Ahndoril.

Jag var faktiskt inne på att det måste varit ett par som skrivit boken
för den är så ojämn och bitvis märks det tydligt att en kvinna måste varit inblandad,
eftersom jag hittills aldrig träffat på en mannlig författare som beskriver bultande lemmar
och sprutande säd som sedan rinner mellan låren på det sättet som i boken.
Däremot känndes det väl igen från diverse "tantsnusklitteratur" och andra
"feegood" böcker av författare som Denise Rudberg m.fl.

Boken börjar väldigt lovande med ett gymt massmord på en familj
och jag måste säga att jag fastnade rejält.
Sedan, någonstans i mitten föll hela konceptet platt
och storyn blev alldeles för seg och invecklad
och huvudpersonerna ageade på ett sätt som
kändes upplagt för en filmatisering, alltså som att boken
redan från början skrivits för att bli en spännande film.
Visst, på slutet lyckades nästan säcken knytas ihop
men det blev inte alls den där toppenstoryn jag trodde i början.
En helt OK bok men inte mer,
men den har i alla fall gjort så att
författarna skrattar hela vägen till banken.

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Vad bra. Då vet jag. jag stod och tummade på boken som jag inte tänker läsa nu.



Kram

2009-08-20 @ 23:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0