Tankar på ett tåg

Hm....
Just nu ångrar jag att jag inte väntade 45 minuter till
och åkte med X2000 istället.
Det hade inneburit ett byte istället för direkttåg,
men jag hade kunnat välja att sitta i en tyst vagn,
Nu känns det som jag sitter på ett tåg i Calcutta,
eller någonting åt det hållet.
Tyst är det i alla fall INTE!!
Tur att jag har min Ipod full med musik,
just nu är det Skid Row och Ozzy som hjälper
mig hålla oljuden borta.

Med mig hem har jag,
förutom det jag reste hit med,
även ett kilo färska (okokta) havskräftor som ska gratineras
med vitlök och örter i morgon kväll och avnjutas tillsammans
med en god skumpa, en snygg hunk och kanske även två ungdommar....
Life is good!!

När jag har letat mig fram till bistrovagnen och fått min kaffe
ska jag försöka få ro och läsa ut min bok "Jag dödar".
Det var faktiskt länge sedan jag läste en så bra kriminalroman.
Jag drar mig dock lite för att börja läsa eftersom jag bara har 250 sidor kvar
vilket innebär att den kommer att vara färdigläst ikväll.
Känslan när jag är klar med en så bar bok är lite jobbig.
Det känns tomt,,,,
Nä, nu ska jag ha kaffe!

Home sweet home med Mötley Crüe ljuder i mina öron nu
och vad kunde vara mer passande.
Attans vilken bra låt förresten, liksom resten av alla gamla godingar i min spellista.
Rock' n roll på hög nivå!!!
Kaffe var det ja.....

LOVE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0