Snöig morgon

Jag hade helt glömt bort att jag hade en gäst boende här hemma,
så när jag hörde någon på ytterdörren tidigt i morse vaknade jag med ett ryck, 
tvärsäker på att det var en tjuv, så jag fullkomligt vrålade HALLå.
Det är bara jag, M, fick jag till svar och då föll bitarna på plats.
Men fy vad obehagligt det kändes att vara så "borta" några sekunder.

Nå väl, nu sitter min gäst på tåget hem och förhoppningsvis så
går resan bra utan förseningar.  Stackarn, hon var genomförkyld
och har inte alls mått bra under helgen. 
Både hon och vi tyckte att det var ganska så skönt att hon hade
gästrummet att sova i, trots att det innebar att hon var tvungen
att gå runt huset för att komma in till badrummet.
Nu kunde hon ligga och snora och hosta så mycket hon ville,
utan att känna att hon strörde, och vi slapp få allt för mycket baciller.
Sjuk är nämligen det sista jag vill bli nu med 14 dagar kvar tills
jag ska åka mina 9 mil på skidor.

Under  natter har snön fullkomligt vräkt ner så det finns,
just nu i alla fall, goda möjligheter till skidåkning på hemmaplan.
Trist nog har jag int i mitt vänstra knä och det är troligen på grund av
gårdagens löprunda som INTE avslutades med en ordentlig stretch.
Fy på mig!!
Har i alla fall smort in mig med thailandsliniment och tagit en ipren.
Hoppas det hjälper...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0