Annisen on her own...

Idag har jag strövat runt i Prag helt "on my own" hela dagen.
Jätteskönt faktiskt!
Jag har hunnit att bilda mig en bra uppfattning om staden
och dessutom lärt mig att hitta ganska bra.
Mitt första mål för dagen var att hitta till Operan och skaffa
biljetter till baletten Svansjön av Tjajkovskji.
Efter idogt letande lyckades jag....

Mina stopp under dagen har inte bestått av ölpauser,
utan snarare av kaffelattépauser.
Det känns som hela jag är en enda stor latté just nu..
Lunchen intog jag på sammma restaurang som vi åt
middag på den första dagen, så bra var maten!

Vid 18-tiden mötte jag upp mannen, som konfererat hela dagen,
 vid metron och så satte vi av mot Operan och Svansjön.
Detta var bådas första klassiska balett, och ingen av oss
visste egentligen vad vi skulle förvänta oss.
Men som jag tidigare sagt, det är oftast då det blir bäst!
Byggnaden är fantastiskt vacker,
och interiören om möjligt ännu vackrare.
Vi startade vår balettpremiär med varsitt glas skumpa
och några snittar medan vi bara njöt av stunden.
När väl föreställningen började var jag bara såld.
SÅ fantastisk på alla sätt!!
Musiken har jag lyssnat på, visst, men inte så här...
Dansarna var helt magiska och kläderna och dekoren likaså.
Efteråt var vi rörande överens om att den här upplevelsen
kommer att bli svår att slå som "årets upplevelse".

Fyllda av intryck vandrade vi ut  den kalla kvällen
med målet att hitta en restaurang där vi kunde fylla
våra hungrande magar.
Vi hamnade på ett Italienskt ställe, Giovanni,
i en gränd vid torget i Gamla staden.
Väldigt mysigt och goda pizzor, förutom att vi fick skicka ut den
första versionen för att det var fullt av smådjur på ruccolan
som låg på pizzorna....not so nice!

Trötta efter en lång dag tog vi oss tillbaka till hotellet,
båda mycket nöjda med dagens innehåll.


Från en av mina pauser...den oumbärliga guideboken och så lattén.


Mannen med snittar och skumpa.


Jag på operan på väg till min plats.
OBS! Det fungerar inte att se speciellt snygg ut här.
Det är mössa, vantar och varma tröjor som gäller och inte små klänningar
eller kjolar. Funktionellt och varmt är det som rockar!!

Kommentarer
Postat av: Konferanskoma

Det var faktiskt ganska äckligt med småkryp som for omkring på ruccolan. Jag gillar inte kryp.

2009-01-08 @ 16:37:59
URL: http://dandarache.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0