Annisen on her own...again

Mannen körde igång dagen med en föreläsning redan klockan 7 i morse,
men varför ska jag bry mig om det.
Jag har semester alltså sov jag tills min beställda väckning ringde vid nio
för att jag skulle hinna fixa till mig och äta frukosten.

Vid  lunch tog jag metron in till centrum för att fortsätta mina utforskningar av Prag.


Jag inledde dagen med att vandra runt i de gamla judiska kvarteren och
hittade där en supermysig restaurang
som jag hoppas få med mannen till på fredag,
Nu har jag vandrat runt en del i den här staden, kan jag lugnt påstå,
men ändå blir jag hela tiden förstummad av alla vackra byggnader.


När jag gått över till Lillsidan hittade jag den här supersmala gränden
och nyfiken som jag är måste jag naturligtvis se vart den leder.


Jag hamnade här, vid ytterligare en otroligt mysig restaurang.


Titta på väggen!
Där sitter ett "röd gubbe" lyse så krockar i gränden ska undvikas'


Det finns otroligt många svanar här i Prag och just dessa höll till vid vattnet
bredvid restaurangen i den smala gränden.


Det är svårt att ta kort på sig själv! Här är jag i alla fall på väg upp till
tornet som ligger i Petriniparken....318 meter över staden.


Tack för att jag inte tog mina hala stövlar på mig!


Äntligen uppe vid tornet, Det byggdes 1891 och är bara 60 meter men det
är 229 smala trappsteg att kliva uppför om man vill till toppen.


Och det ville jag naturligtvis!
Utsikten härifrån toppen av tonet på kullen är helt fantastisk och det går
faktiskt att jämföra med den från Eifeltornet i Paris,


Vy över katedralen och Pragborgen.

Jag har även hunnit med ytterligare en klassisk konsert i en kyrka.
Idag lyssnade jag på Vivaldi´s fyra årstider i Den heliga frälsarens kyrka.
Musiken var underbar men på slutet frös jag så jag trodde jag skulle
tappa mina tår, eller mitt förstånd.
En mugg glüwine räddade mig så att jag kunde ta mig till metron.

Kommentarer
Postat av: Snart ledig

Nu börjar det närma sig slutet på konferansen och jag ser fram emot en kväll med frugis. Bara två timmar kvar! Du är duktig på att skriva och jag tycker om att läsa om vad du har haft för dig under de här dagarna.

2009-01-09 @ 16:16:38
URL: http://dandarache.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0