Ingefärste

Jag minns första gången jag fick smaka på den.
Den varma drycken, stark och söt på samma gång.

Det var efter en helkroppsbehandling med scrubb och massage
på ett ställe på Koh Lanta som jag blev bjuden
på ingefärste för första gången.
Alldeles totalt avslappnad och mosig efter ungefär två timmars
omhändertagande fick jag den lilla koppen.
Fast besluten om att det här var något som var bra
för kropp och själ fick jag tillslut reda på vad det var jag fått i koppen.
De är riktigt duktiga på att massera, men engelskan
är inte den bästa hos personalen på Mini Mouse..
ja, stället heter faktsikt så ;-)

Med oss hem i bagaget hade vi sedan ett antal förpackningar
med ingefärste.....sötat och klart.
Man bara häller över varmt vatten så har man en kopp
rykande het hälsodryck framför sig.
Lika bra vid förkylning som vid magont...
eller när jag vill koppla av en stund.
Because I'm worth it

Nu är förådet nästan slut, men det kommer
att fyllas upp vid nästa resa...snart alltså.
Krisar det går det att få tag på det här hemma också,
men det är ganska mycket dyrare.
Och dessutom tycker jag om känslar av att veta
att jag själv burit hem det från affären på Lanta.
Minnas hur jag gick där och svettades i värmen, medans
mannen gick bredvid, sur för att vi inte tog en tuk-tuk.


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej, ramlade in här när jag "googlade" på Mini Mouse, kommer oxå ihåg det goda teet... =) Köpte dock inte med mig hem, men skall tillbaka nu i mars...var hittade du det? =)

2009-01-20 @ 15:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0