Ketchupeffekten

I mitt jobb förekommer ibland ett fenomen som
kan liknas vid ketchupeffekten.
Ni vet, först kommer ingenting, sedan ingenting och
sedan, plötsligt kommer alltihopa på en gång.
Nu är det så...
Under halva december och fram tills nu
står tydligen halva Sverige still och inga beslut tas
eller projekt, anställningar etc. påbörjas förrän efter trettonhelgen.
Detta gör att nu har jag fetmycket attt göra på jobbet,
med flera personer som ska börja introduktioner och anställningar
samtidigt så jag skulle verkligen behöva klona mig.

Schyst om man då samtidigt kunde passa på och göra en
extra liten Annis, som kunde ta hand om markservicen
här hemma medan jag är på jobbet.
Eller gör två förresten, en som sköter hemmet, en som jobbar
och så jag, som kan befinna mig på annan, varmare ort.
Lovely....eller inte, när jag tänker efter.

För att återgå till jobbet kommer det nu att innebära en hel del
mycket tidiga mornar av mig framöver. Och eftersom jag inte kan
vara lika mycket på kontoret blir vissa saker där liggande...
Det positiva är att jag får några timmar inarbetade på
mitt flexkonto, och det är bra inför kommande äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0