Ny frissa...

Igår var jag för första gången på flera år
till en ny salong och ny frisör fick sätta tänderna,
eller i det här fallet saxen i mitt hår.
Efter att ha med ljus och lykta försökt få en tid
hos min vanliga frissa eller någon av de andra
salongerna jag fått rekommenderat,
lät jag eleven Natalie på Kloak släppa lös i min man.
Hon var jätteduktig och noggrann och det blev precis
så som jag vill ha det.
När hon kom till "luggen" fick hon ta hjälp av Marko,
som tydligen är en "wondermaker" när det gäller hår,
och med väntetid på flera verkor...
Den, luggen alltså, blev lite kortare än vanligt,
men jag är faktiskt supernöjd.

När det gäller mitt hår har jag ganska många gånger
funderat på att färga det riktigt mörkt, nästan svart,
men fegar alltid ur.
Det som håller mig tillbaka är att jag tror det skulle
bli kanomjobbigt med utväxten och så är ju
Annisen en blondin i själen.....tror jag ;-).
En gång för många år sedan tonade jag håret svart
och det blev kanonsnyggt - en kväll,
sedan såg jag rent fördjävlig ut i ett par veckor.
Som pricken över i fick jag för mig att det kanske skulle
bli bättre om jag lät silverschampo sitta i extra länge.
Det blev det inte!!!
Jag fick en lilagrå nyans som kunnat skrämma slag
på små barn.
Hur jag tänkte?
Jaa....inte vet jag!

Kommentarer
Postat av: Dandarache

Det var lite gothrock-känsla över dig då när du färgade håret svart :-)

2009-07-14 @ 09:48:01
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Annisen

Dan: Men visst var det ganska snyggt de timmarna håret var svart, innan det blev grålila...;-)

2009-07-14 @ 10:21:18
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Tog du upp det med Marko. Han är toppenduktig på färg!



KRAMAR!

2009-07-14 @ 20:13:04
URL: http://vicktoria.blogg.se/
Postat av: Kristina

Och jag hade samma tanke första gången jag gick till Kloak. Men ack nej, inget mörkare hår om jag inte ville springa där var tredje vecka för att färga utväxten. Så vi kör på med samma slingor om och om igen.

2009-07-14 @ 22:24:06
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Annisen

V: Nä...fick så lite tid med honom eftersom han höll på med en annan kund och bara gjorde ett "gästspel" i min lugg, men jag ska prata med honom nästa gång.

Tyvärr kommer jag nog att fega ur...igen.



Kristina: Jag förstår precis och jag vet att jag inte heller kommer att orka (eller ha råd!!) att färga utväxt så ofta...Men det är snyggt med riktigt mörkt hår, som på V...eller hur :-)

2009-07-15 @ 16:30:39
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0