Oh yeah!!!

Jag simmade som jag aldrig simmat förr...
1.13 tog jag skiten på och det är jag mer än nöjd med
eftersom senast jag simmtränade var i november
och jag är allt annat än bra på det.

Kylan som slog emot mig när jag hoppade i vid
starten gjorde mig riktigt oroad.
15,7 grader varmt....eller kallt,
beroende på hur man ser det.
Att jag aldrig tidigare simmat så långt
och absolut inte i öppet och strömmande vatten
gjorde inte saken bättre.
Ganska snart märkte jag dock att det gick riktigt bra
för mig och jag simmade faktiskt om ganska många.
Mannen ändrade sin starttid och simmade med mig
och det kändes bra...tryggt!

Jag hade trott att starten skulle vara värst
när det gällde trängsel och sparkar,
men det jobbiga kom när det var 800 meter kvar
och vi simmade upp i Västerdalälven.
Där var det jätteströmt och trångt,
så bitvis gick det inte ens att ta ordentliga simtag,
vilket gjorde det ännu jobbigare.
Det var en hel del sparkar som jag fick ta emot där!
Hade jag haft minsta anlag för klaustrofobi
eller tyckt att det är jobbigt med folk på
en när man ligger i vattnet, ja då hade
det inte varit långt till panik den sista biten.

Micke S ska även ha ett stort TACK för att han
hjälpte mig att inhandla den enda våtdräkten i min
storlek som fanns kvar på Stadium i Västerås och
tog med den till Vansbro åt mig.
Jag hade tänkt hyra dräkt där på plats,
men när jag ringde och kollade i lördags var alla slut.
Snacka om flyt att det fanns en dräkt kvar i Västerås.
Utan den hade jag varit död!!

Vilka men fick jag då?
Ja, händer och fötter var bortdomnade i nästan 40 minuter
efteråt, men det hade jag redan räknat med.
Annars måste jag säga att allt gick toppen och jag ser
fram emot nästa år, för den 11 juli 2010 är det dags igen!

Här är några bilder från galenskaperna.....

Det här är uppe vid starten...


Annisen håller på att lägga ner jacka och skor i påsen som sedan
transporteras till målområdet. Dagens miss var att både jag och mannen
glömde packa ner handdukar....KLANTIGT!


Redo för start!
Jag kanske ser cool ut, men skenet bedrar...


Japp, då var man en Svensk Klassiker då!


Lägg märke till min snygga jacka!
Den har jag förtjänat genom träning, svett och tårar,
men också mycket skratt och roliga stunder tillsammans med mannen i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Jag

Du är väl värd din fina jacka och jag är stolt över att du tagit dig igenom ett varv i klassikern. Det är roligt att vi kan göra detta tillsammans eftersom att det faktiskt stjäl en hel del tid av oss, men jag tror att både du och jag tycker om det; åtminstone så gör jag det (jag vet att du också gör det). Superstarkt jobbat! Stor kram / Jag

2009-07-13 @ 09:40:19
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Malin

Hittade ju hit via Dans blogg och tänkte bara kasta in en grattisönskning hit också. :) Bra kämpat.

2009-07-13 @ 12:08:02
Postat av: Kristina

Lite galen verkar du onekligen men ett jättegrattis till prestationerna. Själv håller jag mig torra land om vattentemperaturen understiger 23 grader - minst!

2009-07-13 @ 17:39:09
URL: http://kristinaosophia.wordpress.com
Postat av: Annisen

Dan: Jag älskar det, men visst tar det tid...massor av tid.



Malin: Tack! Roligt att du hittat hit!



Kristina: Jag tar det som en komplimang, att jag är lite galen alltså :-). I vanliga fall går jag helt på din linje och vägrar bada om det är kallare än 23-24 grader, men det fick bli ett undantag igår.

2009-07-13 @ 23:39:07
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Världens största grattis! Mycket bra gjort - klart du är värd din jacka!! Kramar från Simrishamn

2009-07-14 @ 17:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0