One down!

Igår skrev jag ner några saker jag längtar efter.
Där kan jag nu bocka av gula kantareller.

I går kväll skjutsade jag och Cleo sonen till Tärnsjö, 
där han blev hämtad för vidare transport till Sandviken. 
På vägen hem kunde jag inte låta bli att stanna till
på ett av mina svamställen för att kolla statusen.
Förväntningarna var absolut obefintliga och
tanken var mesta att låta Cleo springa lite i skogen
medan jag tittade efter spår av svamp.
Nog fanns det spår allt!!
Tvärgult av fina kantareller var det,
och jag som inte ens hade en bajspåse att plocka i.
Vad göra??
Jo, det var bara att slita av sig jackan och börja
 fylla den med skogens guld.
Att plocka svamp ensam med en liten valp
som vill springa runt var inte det lättaste,
men det gick bra.
Attans vad härligt med svampsässong!!

Kommentarer
Postat av: Dandarache

Roligt att det fanns svamp i skogen!

2009-07-10 @ 10:16:40
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0