Vättern...igen!

Det var 1811 kvinnor som fullföljde Vätternrundan.
Hur många damer som bröt vet jag inte,
men totalt startade 15491 cyklister och 14866 fullföljde.
Det är ingen tävling så några officiella resultatlistor finns inte,
men det finns såklar inofficiella....

Av de 1811 kvinnor som startade kom jag
på plats 556 och det känns toppen med tanke på
att jag inte pressade på alls.
Nästa år pressar Annisen och då får gubbarna akta sig!!!

Något som har slagit mig när det gäller kvinnors deltagande
i klasssikerloppen är att vi faktiskt inte deltar
under lika förutsättningar som männen.
Vi får snällt stå i dessa förb_nnade bajamajaköer i 35-40 minuter,
bara för att arrangörerna skaffat tillräckligt i förhållande till deltagarantalet.
Gubbsen, ja de står med snabeldraken ute precis överallt.
Några vita rumpor hukade längst vägen eller spåret
syns också, och det är INTE kvinnliga sådana.
Nej, mer toaletter åt kvinnorna!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0