Fredag 6 mars

Igår somnade jag ovaggad efter att ha varit vaken i ett och ett halvt dygn i sträck.

Sov som en stock gjorde jag i den, som vanligt hårda sängen.

Jag tror att jag aldrig har sovit i en säng i det här landet som är mjuk,

men trots det sover jag bra.

I morse vaknade vi strax efter åtta, pigg som en mört,

trots att kroppen borde protester eftersom de var mitt i natten hemma

och det borde vara kroppen defaultinställning tycker man.

Min kropp verkar inte hålla med för den köper läget

med thaitid utan att tveka.

Här är jag alltid pigg på mornarna, något som aldrig händer hemma.

Idag har vi mest solat och badat hela dagen,

både i poolen och havet, som är extremt varmt och skönt,

gått och samlat snäckor, läst bok och pillat oss i navlarna.

Jag har faktiskt lyckats med amatörstycket att bli röd på ryggen

trots idogt smörjande med solfaktor 30.

Superdumt, men jag hoppas det gått över tills imorgon

med god hjälp av all aftersun jag kletat in mig med.

På kvällen har vi varit inne i Saladan och kikat runt en massa.

Det har hänt massor på det år som förflutit sedan vi var här senast.

Nya butiker har byggts lite överallt efter huvudvägen och inne i "stan"

och breda trottoarer har anlagts på bägge sidor av vägen.

Trots att butikerna är många är utbudet likartat.

Kopior för hela slanten...

Ibland kan jag inte låta bli att funder över hur många

Billabong badshorts som finns i världen.

Bara här på Koh Lanta vekar det finnas tillräckligt

för att jordens befolkning ska kunna ha minst ett par.

Det blev middag på Sedside idag igen.

Så gott och så oförskämt billigt!

Barnen klämde också i sig en bananapancake med choklad

från ett av gatustånden och jag och mammsen högg in på en solmogen mango.

Ljuvligt!!!

Jag passade också på att kika in på dykcentret vi brukar dyka med

och kolla turer och priser och det kostade lika mycket som förra året,

men då kronan är så superdålig innebär det i alla fall att det är

betydligt mycket dyrare för oss att åka på en utfärd nu.

600 kronor dyrare för att vara exakt. SKIT!!!

Men dyk ska vi och nu ska vi bara planera in när.

Innan vi for hem köpte vi ananas som vi har smaskat i oss på altanen

medan vi lyssnat på geckoödlorna och tittat på blixtar från ett åskväder långt borta.

Långt borta är det inte nu när jag skriver det här,

för ute vräker regnet ner och det dundrar som bara den.

Som tur är går det över snabbt för när det kommer regn

här nu är det kort och intensivt som gäller.


Kommentarer
Postat av: Jag

Det är bra här med och jag försöker göra vad jag kan för att kurera mig så att jag är topptrim inför fredagen. Jag saknar livet på Lanta och det hade varit skönt att vara där nu. Ta hand om er så ses vi om ca 7 dagar.

2009-03-07 @ 09:13:07
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0