Jag mår bra!

Vill bara tala om att jag och barnen inte är på Phuket,
om någon nu trodde det, och alltså inte är några av
de dykare som tydligen försvunnit ...eller i alla fall har båten
med dykarna inte kommit tillbaka till kaj enligt kvällstidningarna.

Vi har haft en toppendag med toppendykning vid Koh Ha och
båda barnen är superduktiga.
Jag och sonen dök tillsammans och han är verkligen en jättebra parkamrat,
lugn och stabil och har fin koll på avvägningen.
Dottern gjorde en refresh och dök sina dyk tillsammans med en
divemaster och de repeterade en del övningar och så.
Hon får nu dyka till 18 meter eftersom hon fyllt 12 år och det var toppen
att hon gjorde sitt första lite djupare dyk med en divemaster .
Hon fick jättemycket beröm efteråt för att hon har så bra koll på
det  hon gör och är så uppmärksam både innan och under dykningen,
Det märks att båda barnen vait med på båtarna mycket och har fått
rutin på vad som händer och hur de ska uppföra sig på en dykbåt.
Jag är så glad att vi delar det här intresset hela familjen, och det
är verkligen något som vi alla älskar att göra lika mycket. 
Att vi dessutom kan göra det tillsammans är ännu bättre! 

Dagens bilder....

Vi har precis kommit på dykbåten och väntar på att resten ska komma.
Dottern håller på att fylla i ett test med frågor för att se vad hon kommmer
ihåg från OW-kursen, och det var typ allt.


Vid kajen i Salandan.


Jag älskar att sitta framme i fören på dykbåten tidigt på morgonen och
ha en hel dag av härlig dykning framför mig. Det är nu semstern känns
verklig för mig!


Barnen håller på att göra sig klara för dagens första dyk.


Dotten fixar med sitt viktbälte.


Efter det andra dyket, påvägen hem serveras det färsk frukt. MUMS!!


Middag på Southern Lanta...

Kommentarer
Postat av: Edel jansson

Leste om olyckan på Aftonbladet,men forstog att ni inte var i domm farvatten,

Skönt att ni fick dyka i dag ,och åter igenn ha en fin dag.Nu är det inte mange dagar till,s D kommer.

Kram till är alla

2009-03-09 @ 13:07:33
Postat av: Sanna

Hej! Oj, oj - här missar man massor om man inte är inne varje dag. Kul - nu har jag läst ikapp. Låter som om ni har det underbart och attdet finns en pappa här hemma som längtar efter sin familj! Dan, kom och ät hos oss någon kväll om du är ensam - det är inte långt till mellangården. Dörren är öppen! Familjen i Thailand - njut lite åt oss här hemma i gråslasket också. Tufft med dykningen, L & S är såna tuffingar. Kramar från edlings

2009-03-09 @ 14:03:08
Postat av: Mannen, myten, konceptet som håller på att frysa sönder!

Ååååå, vad jag vill vara där! Det var grymt rått ute när jag alldeles nyss gick hem efter samfällighetens årsmöte. Det bjöds på smörgåstårta, jag menar vad är det jämfört med smarrig thaimat? Vi pratade om plogningen på samfällighetens områden och om missnöjet som finns. För stor traktor, ovarsam, för sällan, för ofta, när egentligen?, blääääää! Jag vill dyka punkt nu!!!



Sanna: Jag kanske kan komma över på onsdag eller torsdag?

2009-03-09 @ 22:39:36
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: V

Jag vill bara säga att ni är sådana toppenföräldrar som ger era barn sådana fina upplevelser. STOR guldstjärna och KRAMAR!

2009-03-09 @ 23:11:08
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0