Torsdag med snorkling

Idag har vi varit på snorkeltur till Koh Rok.
Det är en helt fantastiskt vacker ö, med fina snorkelrev runt om
och det tar ungefär en timme med speedboat från Koh Lanta dit.
Mammsen, som avskyr vatten och aldrig snorklat tidigare älskade det
och sa att dagens utflykt var det bästa på hela resan, ja nästan det bästa
som hon varit med om överhuvudtaget...
Kul att hon upskattade det, för vi har varit där tre gånger nu och älskar  den ön,
och att titta på livet under ytan är alltid fantastiskt, även om jag föredrar att dyka.

Vi åkte med Lanta Surin Travels och de är superduktiga och det är alltid
god mat och bra service.
I år har de en svensk kille som jobbar åt dem som guide tillsammans
med de thailändska killarna och vi pratade en del eftersom han rest runt
mycket i landet under flera år, och framförallt i norr dit jag nu snart ska.
Snubben höll på att trilla överbord när han föstod att ungdommarna på
båten var mina barn.....max 25 var åldern han gissade på.
Ha ha!!
Hm....han drog kanske en rövare, men jag tror ta mig tusan att
han försökte stöta på mig.
Trodde kanske jag var en ensam kvinna i behov av sällskap och beskydd,
men istället hade jag mamma och barn med mig, och en gubbe på väg hit.
Attans så det kan vara :-)

Nu har jag också fixat ett hotell i Bangkok tills imorgon, då jag och kidsen
flyger dit och mammsen fortsätter till phuket för att flyga hem.
Stackarn!

En lite rolig grej som hände idag var att jag som typ aldrig dricker öl,
skickade tillbaka en stor Chang för att den smkade skumt, vilket vi
senare fick veta tydligen hade hänt tidigare med fler flarror från samma levernas.
Fatta vilken ölkännare jag har utvecklats till under dessa dagar ;-)

Här kommer lite bilder från dagen...

Dottern och mammsen snorklar från stranden vid Koh Rok,
'


Annisen på stranden med potatismjölssand mellan tårna.


Jag och dottern på stranden.


På Koh Rok finns det gott om varaner och de är halvtama, eller snarare
väldigt närgångna vid lunchtid. Den största är över 150 cm....
Dottern älskar att kolla på dem....


Sonen vid speedboaten.


Sista kvällen på Koh Lanta med mormor för den här gången, men det
lär bli fler om jag känner både oss och henne rätt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

STORT GRATTIS!!!på födelsedagen.!!Oj,va jag är avis!!1Ni har det så underbart.Skulle ge mycket för å slippa vinteren.Just nu kjäns det som den varar länge till.Mera snö är väntat.Hälsa så gott till barnen och k.Kram från svärmor/farmor

2009-03-12 @ 17:16:08
Postat av: Annisen

Tack!

Snar är det nog du som sitter med sanden mellan tårna. Jag ser så fram emot att hälsa på er i ert hus och omgivningarna där! Kanske hinner vi redan i år :-)

Stackars mamma längtar inte alls hem till snön, men jag tycker det är ganska härligt mer riktig vinter istället för slask.

STOR KRAM till er båda från oss här i solen

2009-03-12 @ 17:29:18
URL: http://lillaannisen.blogg.se/
Postat av: Nästan där

Vilka fina bilder! Åååh vad jag skulle vilja ha varit med :-) nåväl, nu skall jag lämna ett marsvin hos marsvinsvakten. Stor kram!

2009-03-12 @ 20:44:16
URL: http://dandarache.blogspot.com
Postat av: Vicktoria

Grattis Fina Fina A! Klart att han stötte på DIG! Härligt! Jag hade girigt slickat i mig, men nej just ja jag är ju här bland högar av snorpapper och en "döende man".

Kramar och kärlek till Er alla!



Vicktoria

2009-03-12 @ 22:54:00
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Sanna

Grattis Anna! Tänk att få fira födelsedag i paradiset - stor kram! Ha en fortsatt härlig resa hela familjen nu när Dan också kommer! Njuuut! Många kramar från kalla Sverige. Puss å kram sanna

2009-03-13 @ 08:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0