Varm söndag

Jag skojar inte när jag säger att v haft 40 grader varmt mitt på dagen idag!

På söndagar är det marknad inne i Saladan, och denna söndag var inget undantag.

Eftersom den böjar tidigt på morgonen och håller på som intensivast

fram till mitt på dagen gick vi dit direkt efter frukost.

Inte för att vi kulle göra några större inköp utan mest för att det är roligt att titta på allt som säljs.

Torkad fisk i allehanda storlekar, färsk fisk, kött, fukt och grönsaker i överflöd

och så plastprylar, köksredskap,mat,  kläder och allt möjligt annat jox.

Vad sägs om grillade kycklingfötter!
Trots att vi var tidiga rann svetten av oss ganska snart.

Efter att h slurpat i oss varsin watermelonshake gick vi
och bokade morgondagens dykutfärd.

Jag och barnen ska till Koh Haa och dyka och jag längtar så, vilket barnen

också gör eftersom de har hållit på och tjata ihjäl mig sedan vi kom hit.

Jag har haft många riktigt fina dyk där och just nu är det tydligen

gott om svartfenad revhaj och små saker i vattnet, som sjöhästar.

Jag hoppas så på att få syn på en sjöhäst, men det är inte helt lätt då de är pyttesmå !

Inköpen fortsatte sedan en stund till innan det blev en tuktuk till hotellet.

Chaffisen ville ha 60 bath och jag orkade inte ens pruta, dessutom hade jag gärna

betalat det dubbla för det var så skönt att slippa gå och så fläktade det så skönt

när han körde så bara det var värt vart enda öre..

Dagen shopping blev tre shorts, en t-shirt och ett linne
samt ett par schysta solbrillor till sonen.


Eftermiddagen har bjudit på sol och bad och härlig massage
hos våra vänner på Siam Masssage.

Na och hennes massörer lärde vi känna för tre år sedan då barnen
charmade dem rejält och sedan dess är vi där jättemycket då vi är på Lanta.

Idag tog jag och dottern varsin oljemassage och sonen en fotmassage.

Grymt skönt och jättemysigt och avkopplande att ligga och lyssna på

vågornas brus och känna vinden fläkta.

Det är några av de saker som gör att jag älskar livet här så mycket.

Just nu fullkomligt vräker regnet ner men morgondagen blir garanterat toppen

och eftersom vi måste upp tidigt för att hinna till dykbåten blir det en tidig kväll.

Dagens bilder...

Närmare 40 grader och inte minsta vindpust...
att vara svettig få en helt ny dimension.


Svettiga turister som är glada att slippa gå mer i hettan.


Killen som äger/jobbar på den här baren bygger alltid jättestora
sandstatyer...idag blev det en, ja...gubbe!


Läxor...it´s a tough jobb, but someone has got to do it!


Dagens husdjur.....Mr Padda!


Kommentarer
Postat av: Edel Jansson

Skulle ha velat vara där istället för JUST NU!!!Snön,vräker ner,det har kommet minst 10cm bara nu på eftermiddagen.Ingen Vår i Sikte!!!Njut,,och Dyka försiktigt.Kram till är alla.

PS.Du är helprofsig på dina bloggar.SUPERDUKTIG!!

2009-03-08 @ 16:30:09
Postat av: Sofie

Låter så jäkla skönt! Du lyckas verkligen förmedla känslan från Thailand, ligga o bli knådad o lyssna på vågornas skvalp.. det är livet : ) Menar du inte Koh Hai? Var där för ett par år sedan o snorklade, det var helt fantastiskt! Må gott o glöm inte skyddsfaktorn.... ; )

2009-03-08 @ 20:59:22
Postat av: Annisens

Edel: Tack! Jag förstår att du längtar till huset och att få klart allt där. dagen har varit toppen och vi har det bara bra men längtar såklart efter Dan.



Sofie:

Det ÄR skönt!!! Och nej, det är Koh Ha vi dyker ifrån...två timmar med båt från Lanta. Koh Hai är ett annat ställe...det är inte lätt med dessa namn på ställen och öar. Nästan same same fast ändå inte ;-). Solskydd var det ja...skullevarit lite bättre med det idag...

Tyvärr lite bränd, men det blir man lätt efter en dag på havet. Kram!

2009-03-09 @ 11:43:43
URL: http://lillaannisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0