Blöt

30 km i hällande regn och en vind
som stundom höll på att blåsa mig
av vägen och ner i diket blev resultatet
av dagens cykelträning.
Snitthastigheten vet jag inte eftersom cykeldatorn
slutar att fungera när den blir tillräckligt blöt, vilket den blev idag.
Dock skulle jag tippa på 27-28 km/h...typ.
Det var knappt några som dök upp till dagens pass,
bara ett gäng från den supersnabba grupppen
och så jag då....en liten Annis som kör medelsnabbt.
Hm...undrar om vädret spelade in
när alla andra valde att stanna hemma?
Jag kunde hälla ut vatten ur skorna när jag kom hem,
trots att jag hade damasker och som tur var har jag fått låna
min jobbarkompis J´s cykelregnjacka för utan den
hade jag blivit totalt nerkyld.

Nu.....till The Circus för vad jag tror blir en
jättetrevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0