Kärlek

Kärlek är stor och vid.
Så mycket rymms i dessa bokstäver.
Kärlek gör ont ibland och är allt annat än enkel
och skimmrande i rosa nyanser.
Min kärlek till dig täcker alla nyanser av palettens färger,
från ljuvaste pastellrosa till svartare en helvetet.

Vi har verkligen tuffat på likt två lok på paralella spår undrer åren.
Bredvid varandra, tillsammans...
Utan dig är jag inte komplett.
Det är det som får mig att klara de svarta stunderna.
För tretton år sedan, om några dagar,
var vi i full gång med att planera vårt bröllop.
Annisen, tunn som en sticka och brun som en pepparkaka
och du, utan skägg och med lugg....

Många tyckte nog vi var knasiga som gifte oss då,
så unga, men vad tusan....
Jag bestämde mig att det var dig jag ville ha
redan den där dagen vi träffades för sexton år sedan,
så att gifta sig var ett enkelt beslut.
Nu många år senare kan jag bara konstatera att vi haft,
och har ett fantastiskt liv tillsammans, du, jag och barnen.

Du är min man, min stora kärlek
och du existerar i alla tänkbara nyanser.

LOVE!


Kommentarer
Postat av: Jag

Dito!



Utan dig är jag vilse eftersom att du är min realtids-GPS och bollplank i livet.



Puss!

2009-05-08 @ 16:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0