Sommarplaner 2009

Jag och mannen har börjat slipa på sommarplanerna,
eller man kan väl säga att vi egentligen lade grunden
redan före jul då de första konsertbiljetterna införskaffades.
AC/DC på Ullevi den 21 juni!!!
Sedan gick det ju bara inte att låta bli att åka när två giganter
som U2 och Madonna bemödar sig att styra kosan mot lilla Sverige.
Vi har alltså tre konserter inbokade redan och det är i och för sig
hanterbart, men....

Det råkar vara så att Metallica gör en två timmarsspelning på
Sonisphere Festival den 18 juli i Hultsfred där även en massa
andra bra band som the Hives och Primal Scream spelar,
och min stora sorg vara att jag missade deras konsert  i mars,
eftersom vi var i Thailand då.
Att den sedan ställdes in och kördes i maj,
ja det kunde ju inte jag veta då biljetterna släpptes...
Det känns alltså givet att vara i Hultsfred den 18 juli.

Sedan kommer Depeche Mode till Arvikafestivalen som är
den 3-5 juli, och mannen vill jättegärna gå och titta på dem
och jag har inget emot att följa med eftersom de också är grymma.

Brittan gör föresten också en spelning i Stockholm den 13 juli,
och även om hon inte direkt är min största favorit är hon en
grymt duktig artist och det skulle vara skoj att se henne live.

Börjar bilden klarna?
Jag och mannen funderar på att skippa Franska rivieran helt
och istället satsa fullt ut på en svensk sommar fylld av konserter och festivaler.
Fast tält skippar vi och skumpa funkar även i skogarna runt Arvika eller på Ullevi!!

Kommentarer
Postat av: Lilla penisen

Festivaler är väl grejen eftersom att vi inte direkt är bekväma av oss :-)

2009-05-19 @ 13:38:34
URL: http://dandarache.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0