Dollar

Det ser bra ut för mig som snart ska till det stora landet i väst.
Forex växlingskurs ger mig nästan 14 US dollar för 100 kr.
Det är bra!!
Kidesen har lämnt in beställningar på saker de vill att jag ska
ha med mig hem och det märks att de börjar bli stora nu.
Dottern vill asolut att jag ska ha med mig några coola märkeskläder
och då helst från DKNY eller Chanel och så gärna en svart handväska
och smink från Sephora...
Sonen vill ha snygga sneakes, jeans och coola prylar från Quicksilver
och andra skumma märken som är innen i skate och brädträsket.
Öh, sedan när började jag skita ut tusenlappar???
När slutade en godispåse från taxfree shoppen vara höjden av lycka?
Kanske ungefär samtidigt som sonen drog om mig på längden
och dotterns fötter växte om mina....

Stackars henne....
Hon fick nya slalompjäxor för ett par veckor sedan och då
vi skulle prova ut dem åt henne började jag med att ta fram ett par
som var en storlek mindre än mina egna.
Hon pressade allt vad hon kunde och jag stod bredvid och mässade:
pjäxor ÄR trånga...det SKA sitta tight osv....
Gissa om jag kände mig LITE dum när säjare glatt informerade mig
om hennes mått och det gick upp för mig att hennes fot var 1 cm större än min.
Jag har fortfarnde svårt att greppa att de verkligen börjar bli rejält stora nu.
Våra fina ungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0