En liten dröm...

För två år sedan var jag och mannen på Vinordic
och gick runt och botaniserade bland alla fantastiska,
men även mindre fantastiska viner.
Vi (jag) hade redan innan bestämt mig för att dagens tema
skulle vara champagner och tygdpunkten låg därför också
på just detta vin.
Jag fullkomligt älskar goda champagner,
och även om ett gott mousserande vin kan vara nog så trevligt
finns det inget som slår känslan av att njuta av en riktigt god skumpa.

Ja, min dröm var det ja.....
Vid en utställningsmonter stod företaget Vinkällan och berättade
om sommelierutbildningen de har och upplägget kring den.
Tänk vad fantastiskt att få ta in all den kunskap om  viner och andra drycker,
lära sig "allt" om de olika druvorna, hur smakerna mellan mat och dryck samspelar,
ja allt....

Utbildningen är upplagd så att det fungerar att jobba heltid eftesom
den har ett antal lärarledda heldagar men dessa tillfällen ligger på lördagar.
Kruxet är att det kostar och det en hel del....
Steg 1, som har sju lärarledda sammankomster kostar 16.500 kr.
Steg 2 kostar 28.0000 kr och består av 13 heldagar samt eget arbete.
Någon därute som har en sådär 46.000 kr som ni inte behöver?


Kommentarer
Postat av: Christina Bylander

Om jag hade pengar . . . . så skulle jag med varmt hjärta sponsra dig. Hör av mig om hästarna travar som jag tippat och utdelningen blir bra. Kram Mamma

2009-10-16 @ 14:03:18
Postat av: Catarina

Så coolt, detta måste du berätta mer om! Spontant känner jag bara varför tveka? Låter som du som bara den! Kan se dig framför mig på en restaurang! Visst lönen blir nog knappast större (blir nog mindre) och arbetstiderna oregelbundna (säger inte sämre). Men det skulle baske mig passa dig!

2009-10-16 @ 16:39:25
Postat av: Dandarache

Jag har ju småtjatat på dig och det är viktigt att göra någonting som man tycker om i livet. Det är du som måste våga att ta steget.

2009-10-17 @ 15:34:11
URL: http://Dandarache.blogspot.com
Postat av: Sanna

Jag instämmer - låter verkligen som annisen! Med din garderob och skor skulle du passa utmärkt som sommelier på franska verandan eller någon liknande tjusig krog. Kör hårt, vi lever bara en gång. Kramis

2009-10-18 @ 19:57:17
Postat av: Vicktoria

Ni är ju så bra på att förverkliga drömmar i Er familj. Dessutom har du en supportande make. KÖR!



KRAM, V

2009-10-18 @ 23:45:43
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0