Myskväll

Tjejkväll med te och scones hemma hon Sanna och Elsa
i "mellangården" gjorde min torsdagskväll sådär extra skön.
Av någon anledning kom vi alla i någon form av myskläder
och det är ganska befriande att sitta med sina vänner i
mjukbrallor eller som i mitt fall fuljeans och sonens stora hood.

När det var dags att bryta upp märkte vi att det var massor kvar
att prata om, vilket måste vara ett tydligt tecken på att vi ses för sällan.
Kvällens stora ämnen denna gång var husbyggande och personlighetstester.
Just det där med personlighetsyper och tester är interssant
och för mig som tidigare samma dag haft mitt lönesamtal
kändes det interessant just för att vi där pratade en hel del om
sådana saker.
Nu gjorde vi i och för sig en "minimini"-varriant av ett omfattande test,
men det stod ganska klart att jag är var en "motivator"
och visst kände jag igen mig i den beskrivningen i stort,
även om vissa saker inte kändes lika mycket jag.
Helt klart är jag i alla fall av andra uppfattas som en social person
och att kommunikation är viktigt för mig.
Nåväl, en väldigt trevlig kväll hade jag och jag längtar
tills vi kan ha en tjejhelg tillsammans uppe i Sälen.
Tack Sanna, Katti och Tessan för en fin kväll!!
(...och Tessan, kom igen nu för vi saknar en pool här i "Bullerbyn")

Varför gör jag inte scones som är så gott oftare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0