Nya bekantskaper

Tänk vad fel ens företällningar kan vara ibland.
Jag har via bloggen fått kontakt med en kvinna
som verkat trevlig och som också har en stuga
upp i Sälen i samma område som oss.
Jag föreställde mig henne som en äldre dam i 55-60 års åldern,
men snacka om att ha fel....
( Nu efteråt fattar jag inte att jag tänkte så eftersom jag vet att
hennes son är ett år yngre än min, men men...)

Vi hade bestämt att försöka ses och ta en fika i helgen.
Min inställning var att det väl kunde bli trevligt att sitta ner
med ett äldre par och prata och få höra massor om området
en liten stund över en kopp kaffe...
Döm om min förvåning när jag och sonen kommer tillbaka
till stugan efter att ha varit och shoppat på Stadium och mannen
står ute och pratar med ett supertrevligt par i vår egen ålder.

På kvällen var vi över till dem och fikade och blev kvar där i flera timmar.
Det känndes helt naturligt att sitta och prata med dem
och inte alls som att vi just träffats.
Nu ser jag verkligen fram emot nästa gång vi ses,
för då är det middag på Häggstigen som gäller!!
Kanske blir det kokta kycklingfötter...;-)


Kommentarer
Postat av: Carina Bosch

Ja, det var kul att träffa er! Jag inbillar mig att vi kan ha det gôtt i badtunnan i vinter, käka lite kycklingfötter och annat mys... :-)



Hoppas att vi ses snart igen!



Hälsningar

En nästan rödhårig tant!

2009-10-07 @ 10:16:16
URL: http://www.hemfjallstangen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0