Förberedelser

Nu är det inte ens två månader tills Annisen goes to Vegas.
Jag har så smått börjat förbereda mig genom att läsa på
och pumpa människor i min omgivning som varit där
(jag har en jobbarkompis som bott i USA länge och som
fullkomligt älskar Las Vegas) på tips och information.

Vi flyger till Chicago med SAS och faktum är att det verkar
het OK med schyst benutrymme och egna skärmar i stolarna.
Den stora skillnaden mot Thai, som jag åkt alla långa resor till
Thailand med, är att det inte ingår fria alkoholhaltiga drycker
utan endast en fördrink och vin till maten.
Det är i och för sig något problem över huvudtaget
eftersom jag håller mig till vatten och juice,
förutom ett glas vin till maten då.

Fick igår bekräftat av min Vegasälskande kollega att
vårt hotell, Mandalay Bay tillhör ett av de absoluta topphotellen
så det känns kanonbra att vi ska bo där.
Tydligen är en vecka ganska rejält med tid att spendera bara i Las Vegas,
men eftersom jag och mannen inte har så många fria dagar tillsammans
eftersom han ska vara på sin nördkonferens,
och vi gör de stoa grejerna då kommer det att bli toppen.
Jag kan lulla runt i de gigantiska shoppingcentren på dagarna,
rekognisera och planera inför kvällarna och så ligga och läsa en
bok i solen vid poolen.
Åh, jag längtar efter vårt reseäventyr!

Kommentarer
Postat av: Malin

Låter ju alldeles alldeles underbart. :)

2009-09-17 @ 13:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0